Charvalos

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À propos de Charvalos

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  • Date de naissance 15/08/1992

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  1. Ce n'est plus vraiment un vrai challenge en trichant. ^^ C'est ça qui fait la beauté de CK2 : devoir gérer toutes sortes de choses qu'on n'avais pas prévu.
  2. Ah oui effectivement, je viens de voir dans le wiki : Bizarre. Après, l'IA de CK2, j'ai arrêté de comprendre pourquoi, des fois, elle te sort des trucs ###.
  3. La religion n'a rien à voir là-dedans. Si cela n'a pas changé, un tribal peut devenir féodal (ou république) dès que t'as atteint le level max de certaines infrastructures (le village, notamment) couplé à l'autorité maximale (je crois). Il faut faire extrêmement gaffe car si tu le fais, tu perds énormément de manpower. C'est pourquoi, il faut essayer de passer en féodale quand quasiment tout ton territoire peut le faire, pour ne perdre 75% des hommes.
  4. Il faudra vraiment que je me remette à jour sur EU4, moi. Cela doit faire bien une 6 mois - une année que je ne l'ai pas lancé.
  5. Moi, je demande à ce que le Conseil de Sécurité de l'Espace prenne des sanctions contre une agression brutale, non-autorisée et absolument inhumaine du dictateur Souppalognon sur l'Empire Pacifiste des Champignons !
  6. Me tâte a y participer aussi, le jeudi étant un des jours où je suis sûr d'être là.
  7. Autant moi, j'ai cru que t'étais libre qu'à partir de 21h. Du coup, pour moi, il reste jeudi et vendredi. Pour samedi, je ne suis pas encore sûr.
  8. Bon, bah, je propose qu'on se retrouve demain soir dès 21h (20h45, plutôt) si cela convient pour tout le monde.
  9. Si tout le monde est d'accord, on pourrait commencer cette semaine. Drawar, quand est-tu dispo ?
  10. Depuis que j'y joue, je n'ai pas encore vu/entendu des possibilités de tricherie ou autre en utilisant des techniques. donc bon. Après, c'est Civilization, donc c'est dur de mettre des règles strictes vu que tu peux jouer comme tu veux.
  11. La seul "règle", c'est qu'on ne choisit pas Civilization. C'est du pur hasard. Après, chacun joue comme il veut, tant qu'on abuse pas.
  12. Est-ce que cela tente quelques personnes de refaire une partie multi ? Comme j'ai deux semaines de vacances, je peux être-là quasiment tous les soirs.
  13. Ahaha, SEGA prend vraiment les joueurs pour vaches à lait. Ils ne font même plus semblant. SEGA ou comment faire des jeux en kits, nouvelle version : on sort une version 1, 3-4 DLC après et ensuite, on annonce une version 2.
  14. news

    Le patch du 30 mars est sorti aujourd'hui : Build 12737 (March 30) Added replace-vehicles-now feature in line and vehicle window Added double slip switches Added track speed layer Added street traffic layer Added zoom-to-cursor option Added names for persons Added vehicle cargo weight simulation (applies in new games only) Added Italian, Portuguese and Ukrainian translations Added map seed text to savegame and console Added camera recording tool (debug mode only) Added debug mode switch to settings menu Added menu option for hardware cursor Added base config setting to earn achievements with mods enabled Added speedLimit parameter for lane lists (modding) Added terminal connectivity test to verify constructions (modding) Added "catenaryPoleDistance" setting to track type config (modding) Added "getGameDifficulty" to scripting interface (modding) Added logos for all vehicles (content) Added level of detail models for all vehicles (content) Improved savegame loading time Improved RAM consumption Improved general performance Improved line window (stop list, load mode, vehicles and replacement tab) Improved vehicle window (send to depots and sell, details tab, replace now) Improved line manager (icons, tooltips) Improved line assign pop up (new line button on top, show visible lines only) Improved traffic simulation (player road vehicles have more priority) Improved person/vehicle interaction Improved music volume (lower volume possible) Improved camera panning (perspective panning) Improved translations (some text was not translated) Improved aircraft movement (smaller turn radius etc.) Improved aircraft approach/landing and air traffic control Improved balancing in some missions Improved cargo sorting for data tables Improved map generation when "makeInitialStreets" is false Improved GUI scrolling: handle arrow keys, page up/down, home/end Improved Lua error handling Improved stability on Mac computers Fixed train brake bug Fixed late game mid-month lags Fixed train driving through other train after automatic vehicle replacement Fixed production behavior of industries with multiple output products Fixed street upgrade crash (occurred with some mods with through-streets) Fixed achievements not earned after mission complete Fixed delay when vehicle 100% loaded Fixed multi-cargo load/unload delay bug Fixed language error aircrafts to aircraft Fixed age not reset on vehicle clone Fixed credits button not clickable bug Fixed station table sort/filter by cargo Fixed streets blocking industries in map generation Fixed wrong resolution bug on Mac computers Fixed Steam overlay on Mac computers Fixed Ctrl-Tab on Mac computers Fixed Alt-Enter on Mac computers Fixed platform orientation of modern rail station (content) Fixed rail stone bridge gaps between pillars and railing (content) Fixed modern bus/tram station catenary and lanes (content) Fixed lowest level of detail model of characters (content) Fixed vehicle models details of ge_p42_dc, br_e94 and Nohab (content) Fixed train car door sounds (content)
  15. Le patch de printemps est sorti aujourd'hui :