Aller au contenu
Loup

Mise à jour 1.04

Messages recommandés

Nouvelle mise à jour pour Pride of Nations aujourd'hui. 

Information ici: http://www.matrixgames.com/news/2040/Pride.of.Nations.has.been.updated.to.version.1.04

Voici les notes de changements:

Révélation

Gameplay 

Naval resupply from special sea zones can be reduced by enemy ships. 

Development level reduction done by regional decisions was not working. 

Ability sending command points modifier to subordinate stacks had a bug resulting in double modifiers sometime. 

Improved ammo distribution algorithm significantly. 

Improved retreat logic. 

stacks don't retreat from regions not having an offensive posture stack 

Leaders will only lose seniority on January 1st and July 1st, this should help for promotion potential. 

There is a 25% chance that artillery manages to counter fire enemy artillery instead of firing on a frontline element. 

Besieged group can't escape besiegers with evade roll 

Evasion is pro-ratised to cohesion 

Can now build depots in allied territory 

Diplomacy got several bug fixes and consistency additions: 

-  A war with a minor can stop spontaneously after one year if warscore is still low (< 10) 

-  If you are allied with an enemy of another ally DOWing said enemy, you don't DOW it. 

-  Made sure no CB is given if 2 nations are at war. 

-  When giving back regions to its original owner, as part of a peace treaty, you won't lose the VP, NM originally gained from them. 

-  True defensive treaty: Major nation <A> gets a CB against another enemy major nation <B>, if in a defensive treaty with ally major <C> being attacked by <B> 

Interface 

Shift key can now be used both for lands and waters regions, allows seeing the links between regions. 

Losses of ships are now properly logged in the message panel 

Experience stats in element panel displayed again 

Music sound volume can now be tweaked (yeah!) - need editing a file though: 

- you can alter music volume by adding a value between 20 and 100 in UserInterface.opt inoMusicVolume = 60 // music volume, default is 60 

AI 

Generic AI significantly improved on most algorithms, thanks to a chirurgical yet powerful modification (expect a +10-15% improved Athena nastiness!) 

Dislikes much more to be trapped in cities 

AI assaults more frequently besieged structures 

Admirals are more often send to secondary’s fleets 

AI faster in sending ships in naval special boxes. (to combine with extra ships attributes) 

AI will be more vigilant in defending its capital. 

AI has been improved on resupplying algorithm 

High ranked leaders will be much more reluctant to command small forces. 

Idle leaders in enemy land will seek to get back to ‘headquarter region’. 

Transports will have a quite low buying priority if the AI is bested in naval power and situation is not great. 

AI will get a slightly higher bonus for railroad autorepair (which is based on the development level of the region) 

SplitLargeStacks anti doomstack algorithm 

Modding 

A log appears in the splash screen while you parse a script. Useful to see where you are in the parsing process. Plus, it looks cool! The periodicity of this log is controlled by sysScriptMemoPeriodicity in system.opt.

Modifié par Loup

Youhouhou ! Une super bonne nouvelle... que je n'ai pas testé.

Bien envie de le relancer. J'avais particulièrement apprécier la façon dont était gérée la technologie mais était rebuté par le manque de stabilité dans le temps, ce qui donnait des rage-abandon.

Merci, Loup,  pour l'info !

Oh une nouvelle mise à jour j'en attendais plus :lol:

L'ennui c'est qu'il n'y a pas l'air d'avoir eu des choses de faites pour réduire les temps d'attente entre les tours... ça m'empêche vraiment de rejouer au jeux perso :(

C'est sur qu'il a pris de l'âge.

Pour sortir de CK2 ou même Victoria2 faut si remettre ; rien à voir.

Les tours ne font que de 15 jours, donc pas plein d'action et d'expansion entre chaque tour. Alors en temps de paix ça fait beaucoup de chargement. Mais c'est le jeux qui veut ça ; d'ailleurs dans le didacticiel, ils le disent : 'prenez le temps de contempler les miniatures...'.

Ce que je reprocherais c'est comme toi Max. Le manque d'optimisation dans le temps d'attente des tours (quoiqu'un peu plus rapide qu'avant d'après mes souvenir, mais je ne suis qu'en début de partie...). Ainsi que la possibilité de ne pas pouvoir plus dé-zoomer la carte et son défilement saccadé (soucis d'optimisation ?), aller à Madagascar-France-Indochine est pénible, ne pas pouvoir voir un continent en entier aussi.

Garder les bonnes idées pour un PoN3 ???

En intégrer certaine à un Victoria3 (je suis amoureux de leur système de technologie que l'on ne maîtrise qu'indirectement) ? Même s'il sera bien différent d'un PoN... enfin je l'espère pour les fans inconditionnel-le-s !

Modifié par Benjo

Salut,

Un petit message pour rectifier l'histoire du zoom, j'ai dû mal mi prendre...

Et comme il n'est jamais trop tard, un grand merci au(x) traducteur(s) et/ou traductrice(s) du manuel. C'est encore d'une grande aide.

Au passage connaissez vous des vidéo de personnes y ayant joué en french (solo ou multi)... je ne sais pas si je joue 'bien' comme il faut.

Encore merci pour le manuel !

Le 18/10/2016 à 14:20, Benjo a dit :

Au passage connaissez vous des vidéo de personnes y ayant joué en french (solo ou multi)... je ne sais pas si je joue 'bien' comme il faut.

Avec la version 1.04?

Il y a 7 heures, Benjo a dit :

Pas forcément, ce que j'ai le plus de mal a appréhender c'est la population et 'sa gestion'.

Mais je ne ferai pas le difficile. Quoi que tu ais Loup, je suis preneur.

J'ai essayé de faire des recherches, mais je n'ai rien trouvé en francais, désolé.